Aftershock

Sitter här i soffan som en drottning med chips och dip brevid mig och datorn i knät. Ett lugnt avslut på en helvetisk vecka. Har varit hemma med sjuk dotter hela veckan. I början så var det jävligt lugnt, för då var hon slö av febern och låg mest i soffan och kollade på film. Det enda var väl att få i henne världens äckligaste medicin, kåvepenin... I början gick det ju bra att lura henne med att blanda det med olika saker, men hon har lärt sig allt nu..... Det enda som fungerar är att ge det i ett glas coca cola. Och den magiska drycken 3 ggr per dag i 10 dagar? Nä, tror inte det.... Massa skrik, gråt och hopplöshet, och dottern hade det nog inte kul heller =P
Och i slutändan så får det bli cola i allafall. 4 dagar kvar på kuren, det är 12 helvetesstunder kvar.

Igår hade jag tröttnat totalt, var så jäkla arg på medicinen, på dottern, mig själv och sambon att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Hade god lust att vända upp och ned på hela lägenheten, växa och få stor kraftfull röst som Gandalf får när han blir arg på Bilbo. Vet nån vad jag menar då? (i´m not trying to rob you!)

                                           

Men nu är jag lugn igen. Är lycklig över mina första bloggkommentarer, tackar tackar =)

Jag funderar på hur mycket jag egentligen kommer att skriva på denna blogg, och vart riktningen kommer ta. Jag jobbar ju egentligen heltid och vet ju inte hur jag kommer orka skriva när jag startat under en hemmavecka. Men det märks väl. Jag har ju en del grejer som händer i mitt liv, men jag vill ju inte heller att det enbart ska bli en klagomur. Lite humor kommer allt att slinka in, kanske till och med lite fler bilder!

Håll tillgodo!


Kommentarer
Postat av: Linda

Men shit vilken dag! Hoppas det löser sig med barnet! Satt och funderade på nått bra att blanda i, kommer dock inte på nått :S

2011-03-29 @ 20:13:26
URL: http://systerrosa.blogg.se/
Postat av: Michelle&AlexandersMamma<3

hejsan.. tack för komentaren skrev kanske lite luddigt.. klart att de har ett litet samband, men dessa sömn problem har hållt på sedan augusti och han fick sin första öroninflamation 11 feb. Men klart de har ett litet samband..tycker så himla synd om han att han inte får sova samanhängängande.. Men förhoppningsvis kanske de ger med sig när han kommer in mer i dagis dagarna och blir tröttare på ett annat vis :)

Fick er dotter bara en öroninflamtion och vart bra sen?

2011-03-30 @ 20:04:46
URL: http://saraboberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0